wtorek, 20 lutego 2018

nowotwór mózgu

Dlaczego to jest dziwne? skoro psy mają mózg mają choroby które go dotyczą...
Jakie objawy mogą nas zaniepokoić?
Zmiany zachowania
Wahania nastrojów ..czasami chodzenie w koło..utrata lub nagłe osłabienie wzroku...dziwne napady...czasami padaczkopodobne, czasami wokalizacji, jojczenia...bez wyraźnej przyczyny...

Przedstawiam wybrane skany z TK głowy jednego z dzisiejszych pacjentów..
12 letni labrador...początkowo źle chodził i piszczał...potem wył i skomlał...nie chciał spać w nocy...potem wszedł kilka razy na ścianę...i coś go pchało w prawo...

Po badaniu tomograficznym udało się zidentyfikować przyczynę...
przykrą przyczynę...ALE...najgorsza prawda jest lepsza od niewiedzy...to przecież żywy organizm który cierpi i odczuwa ból...ból jeszcze większy odczuwają opiekunowie...


1 komentarz:

  1. mój pies miał glejaka mózgu, trafiłam na panią neurolog, która twierdziła, że to nie boli, przez nią mój pies umierał w bólu...do dziś nie mogę sobie wybaczyć, że wtedy miałam tak mało wiedzy na ten temat i ufałam tej kobiecie ośmielającej nazywać się lekarzem weterynarii...

    OdpowiedzUsuń